Perussuomalainen eurovaalilista on valmis

Perussuomalaisista tuli ensimmäinen eduskunnassa edustettuna oleva puolue, joka on nimennyt kaikki 20 eurovaaliehdokastaan.

Perussuomalaisten puoluehallitus valitsi kuusi uutta ehdokasta, joista tunnetuin on kristillisdemokraattien entinen kansanedustaja ja ministeri Toimi Kankaanniemi. Kankaanniemen lisäksi ehdokaslistalle nousi kaksi kansanedustajaa, Kimmo Kivelä Kuopion Vehmersalmelta ja Maria Tolppanen Vaasasta. Heidän myötään kaikkiaan yhdeksän perussuomalaisten kansanedustajaa kokeilee onneaan eurovaaleissa.Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Simon Elo lähtee ehdolle. Hän on toiminut nuorisojärjestön puheenjohtajana nyt neljättä vuotta ja on myös Espoon kaupunginvaltuutettu. Lisäksi ehdolle nimettiin LVI-asentaja ja kunnanvaltuutettu Jani Kolehmainen Siilinjärveltä ja tutkija Sakari Puisto, joka asuu Cambridgessa Englannissa ja on väitellyt siellä myös tohtoriksi. Puisto on kotoisin Tampereelta.

Kirjoitettu 28.2.2014